Mijn naam is Sharon Joosen, ik ben 37 jaar, kom uit Oosterhout en heb de eer om dit jaar de indrukwekkende productie Titanic de Musical te regisseren.
Na de acteursopleiding in Tilburg volgde ik de opleiding Docent Theater aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. In 2012 behaalde ik mijn diploma en sindsdien ben ik als zelfstandige werkzaam in het theateronderwijs. Ik geef workshops op (basis)scholen en ben als docent verbonden aan H19, Centrum voor de Kunsten in Oosterhout.
Sinds 2014 ben ik betrokken bij Con Brio, zowel als speler als regisseur. Eerdere producties die ik heb geregisseerd zijn De Betovering van Belle en het Beest, Shrek en De Drie Musketiers; drie totaal verschillende voorstellingen met ieder hun eigen uitdagingen. Die uitdaging is er nu ook zeker bij Titanic de Musical. De voorstelling brengt een combinatie van prachtige muziek, begeleid door een live orkest, meeslepende teksten, sterk acteerspel en karakteristieke kostuums. En natuurlijk is er een spectaculair decor… want ja, het schip moet zinken!
Als regisseur van deze productie ben ik met veel enthousiasme ‘aan boord gestapt’ en kijk ik uit naar een onvergetelijke voorstelling. Dankzij de inzet en passie van alle leden en vrijwilligers wordt dit een bijzonder project.
Benieuwd hoe wij Titanic de Musical tot leven brengen? Kom in oktober kijken en beleef dit spektakel zelf!
Zang
Dit jaar wordt de zang geleid door onze zangcoach Marieke Migchielsen. Ook zij stelt zich graag aan ons voor:
Ik ben Marieke Migchielsen, in 2004 als docent muziek afgestudeerd aan het Conservatorium in Tilburg, met piano en zang als mijn bijvakken.
Ik werk al ruim 20 jaar als muziekdocent op het Mgr. Frencken College in Oosterhout, maar daarnaast leek het me leuk om op een nog hoger niveau met zang bezig te zijn.
Na de voorstelling van Young Frankenstein gezien te hebben was ik positief verrast en toen ik de vacature zag voor zangcoach heb ik meteen gereageerd. Sindsdien heb ik meegewerkt aan de producties van ‘Curtains’ en ‘Spamalot’ en voelt Con Brio als een warm bad elke dinsdagavond.
Mijn repetities staan in het teken van saamhorigheid, goed naar elkaar luisteren, fouten durven maken en erom kunnen lachen, voluit durven zingen, hoog niveau nastreven en genieten van elkaar.
Titanic wordt zangtechnisch een flinke uitdaging voor Con Brio, aangezien de partijen behoorlijk hoog zijn en soms wel 8-stemmig. Maar met de komst van de nieuwe leden, en wat extra projectzangers ter ondersteuning, heb ik er alle vertrouwen in dat we een indrukwekkende voorstelling gaan neerzetten.
Ik heb er zin in!
Dans
Een productie zonder dans?! Dat is geen musical! Hieronder stelt onze choreograaf Irene Goorden zich aan ons voor!
Van jongs af aan heb ik een passie voor musical en dans en ik draag dit graag over op anderen. Na mijn start als spelend lid in 2020 kreeg ik de kans om steeds meer met choreografie bezig te zijn. Vorig jaar mocht ik als choreograaf aan de slag voor Monty Python’s Spamalot, een productie vol energie, humor en vooral véél dans, met stijlen variërend van Broadway-jazz en tap tot modern en vogue. Het was een enorme uitdaging, maar ik heb ontzettend genoten van het creëren van de dansen en het werken met deze fantastische groep. Van fanatieke ridders die een boyband moesten vormen en een groep meerminnen die perfect op elkaar ingespeeld waren tot het brengen van Las Vegas naar Oosterhout. Hoogtepunten waren Inclusiviteit, Zijn Naam is Lancelot en natuurlijk Bright Side of Life, waarin ik een groep zonder tapervaring een tapdans heb aangeleerd.
Dit jaar werken we aan Titanic, een totaal andere voorstelling met een andere aanpak. Waar vorig jaar de choreografie uitbundig en over-the-top was, ligt de nadruk bij Titanic meer op staging. De bewegingen moeten het verhaal echt ondersteunen, met veel spel in de choreografie. Dat vind ik ook ontzettend leuk om te doen. Maar er zijn zeker ook momenten waarop we lekker kunnen dansen! Ik vind het geweldig om hiermee bezig te zijn en de cast op een andere manier uit te dagen. Het is fantastisch om met zo’n enthousiaste groep te werken, zowel de spelers als het artistieke en creatieve team en iedereen die verder bij het proces betrokken is. Ik heb er alle vertrouwen in dat we ook dit jaar weer iets moois neerzetten!
Productieleiding
Hoi allemaal,
Mijn naam is Luuk!
Voor de productie Titanic ben ik dit jaar de productieleider. Ik zorg voor de planningen, organisatie en ik zorg ervoor dat de productie zo soepel mogelijk verloopt voor iedereen. Ik ben zelf 4 jaar betrokken bij Con Brio, als lid. Vanaf de productie Young Frankenstein heb ik op de planken gestaan. Dat was een groot feest! Maar dit jaar was het even tijd voor iets anders…
Ik heb er alle vertrouwen in dat deze productie een prachtige tijd gaat worden en zie nu al uit naar het eindresultaat!
Tot in de Bussel!
Kap & grimeteam
Ons kap-en grimeteam staat onder leiding van Marjon, Yentl en Debra.
Een sterke voorbereiding zorgt voor onze topvorm tijdens het speelweekend. We knallen achter de schermen en in hoog tempo krijgen alle spelers kap en grime die nog meer karakter geeft aan hun rol. Zo zetten zij de mooiste personages neer op het podium. Elk jaar zijn we kritischer. We verbeteren technieken en hierdoor leveren we steeds hogere kwaliteit. Komt bepaalde grime of kap niet over? Binnen twee minuten sturen we bij. Elke productie is een grote uitdaging en we gaan die ieder jaar ontzettend graag aan met z’n allen.
Geloei van föhns, afvallende plakneuzen, sissende stijltangen en tien spelers in de rij voor de basis. Maar wij houden het hoofd koel. We hopen dat onze inzet en kwaliteit ons ooit de AMA-nominatie voor beste kap en grime oplevert. Wie weet wel met onze laatste productie ‘Spamalot”
Kostuum coördinator
Evelien Brugmans – Kostuumcoördinator voor Titanic
Als kostuumcoördinator voor de productie Titanic van musicalvereniging Con Brio ben ik verantwoordelijk voor het creëren en samenstellen van de kostuums die de sfeer en de tijdsperiode van het beroemde schip tot leven brengen. Mijn taak begint met het ontwerpen en selecteren van kostuums die zowel de historische nauwkeurigheid als het dramatische aspect van het verhaal weerspiegelen. Hierbij werk ik nauw samen met het team om te zorgen voor de juiste materialen, kleuren en stijlen die passen bij de verschillende personages en de emotionele lading van de musical.
De grootste uitdaging in deze productie is het weergeven van de contrasten tussen de verschillende sociale klassen aan boord van de Titanic. Het moet duidelijk zijn dat de rijke passagiers in weelderige kleding verschijnen, terwijl de mensen uit de lagere klassen eenvoudiger, maar toch betekenisvolle kostuums dragen. Daarnaast vraagt de complexe en dramatische plot om kostuums die zowel functioneel als expressief zijn – van elegante avondjurken tot het ruigere werkvolk, alles moet bijdragen aan de algehele beleving.